Odlučiti što želimo

Tijek odlučivanja u mojoj glavi bi trebao ići ovako:

  1. odlučiti što želimo
  2. reducirati to na ono što nam je uistinu potrebno
  3. staviti to u financijski okvir koji nam je dostupan
  4. pa će uglavnom onda većina nas to još malo reducirati 🙂

Da bih mogao staviti investiciju u financijski okvir prvo trebam napraviti projekt i troškovnik radova.

Da bih mogao angažirati projektanta trebam imati generalne smjernice o objektu koji želim graditi. Evo mojih smjernica.

ŽELIM:

  1. kompaktan objekt na kat veličine 115 – 120 m2 netto
  2. izolaciju 20 cm
  3. ugraditi pvc stolariju tipa kao Troha-dil bluEvolution
  4. aluminijska ulazna vrata
  5. još malo razmisliti o ravnom krovu u odnosu na jednostrešni ili dvostrešni
  6. od projektanta detaljan troškovnik do zadnjeg vijka jer
  7. ne želim uzeti niti veći niti manji kredit nego što mi stvarno treba
  8. uskladiti troškove i kredit tako da mogu kuću završiti do useljenja
  9. angažirati strojarskog projektanta koji će mi detaljno izračunati i prezentirati razlike u troškovima grijanja na toplinsku pumpu u odnosu na plin ili drugo, tako da mogu donijeti ispravnu odluku i zato mi neće biti problem platiti mu koju tisuću kuna više
  10. mogućnost određivanja temperaturnih zona u kući
  11. sustav rekuperacije topline
  12. podno grijanje i odgovarajući parket
  13. pripremljenu instalaciju ukoliko se odlučim na kuću staviti solarnu elektranu
  14. iskoristiti principe solarne orijentacije pa kuću sa sjevera maksimalno zatvoriti, a sa juga otvoriti
  15. provjeriti može li biti isplativo skupljati kišnicu i koristiti je kao sanitarnu vodu s obzirom na ulaganje u spremnik, pumpu i cijevi

Ako se još nečega sjetim ubaciti ću kasnije, to su za sada generalne smjernice.

Sada kada sam na čisto sam sa sobom idem pronaći projektante. Arhitektica iz prošlog posta mi je preporučila nekoliko kolega dobro upoznatih sa temama uštede energije. Kontaktirao sam ih pa ćemo obaviti inicijalne razgovore negdje do 20.1.2013. Javiti ću što sam dogovorio i uz njihovu suglasnost objaviti im podatke. A ocjena na kraju 😉 .

Oglasi

9 responses to “Odlučiti što želimo”

  1. baustelac99 says :

    Pozdrav
    Zanimljiv blog:)
    A i zanimljivo i zrelo razmišljanje.
    Gdje gradiš kuću (mislim prije svega koliko koristi od sunca možeš očekivati)?

    Jesi vidio ovu prezentaciju?
    http://www.holcim.hr/fileadmin/templates/HR/doc/vlasnik_pasivne_kuce_Hrvoje_Koscec.pdf

    • jutrisa says :

      Hvala na pohvali, kuća će biti u Vinkovcima.
      Nisam vidio prezentaciju, ali sam već ranije odgledao ovaj video o istoj kući:

  2. bonaca says :

    imas ipak neku prednost kao ing.graditeljstva……sretno pri realizaciji tvoje gradnje

  3. strichek says :

    Sve pohvale za blog.
    Počinjem s ovom avanturom u proljeće nakon godinu dana papirologije i surfanja po netu. Nevjerojatno koliko slično razmišljamo pri gradnji. 🙂
    Mi ćemo zidati ciglom s 20 cm izolacije. Puno sam surfao o temi grijanja i još nisam na čisto s kojim ćemo energentom ići. Jedino znam da će biti podno 🙂
    Posebno su mi interesantne točke 9.- 13. u zadnjem postu pa ću detaljno pratiti blog 🙂

  4. Kiko says :

    Bok, pohvale na blogu – radujem se informacijama o tvojim iskustvima u gradnji.

    1. Zašto kuća na kat ako radiš 115 kvadrata uvrh glave?
    2. zašto 20 cm izolacija? iskustvo?
    3. mogućnost određivanja temperaturnih zona u kući? na što misliš točno?
    4. predvidi si mogućnost centralnog grijanja da ne trošiš plin nego da voziš na drva dok si doma. Neće ti bit žao sigurno. Ja žalim za tim jako.

    osim toga…

    koliko god kredita uzmeš – nebu ti dost.
    koliko god da ti računica za kuću ispadne – dodaj još 20-30%. Ako ništa drugo kao rezerva. Ne znam nikog tko nije imao nepredviđene troškove ili neki fail u gradnji.

    u svakom slučaju sretno 🙂

    • jutrisa says :

      Hvala na pohvalama.

      1. Kuća na kat mi se čini kao optimalno rješenje u smislu uštede energije a i temelji koštaju duplo jetinije.

      2. Nije iskustvo nego sam stava da kod izolacije načelno vrijedi “više = bolje”. Konačna odluka će biti donešena nakon izračuna u tijeku projektiranja.
      Naime, debljina izolacije utječe na odabir uređaja za grijanje (a i hlađenje) u smislu potrebne snage. Ako mi 20 cm izolacije umjesto 16 cm utječe na to da ću kupiti slabiji, manji uređaj koji manje troši, staviti ću to u odnos sa razlikom u cijeni izvedbe izolacije 16 i 20 cm i vidjeti isplativost, odnosno rok povrata investicije. Ako razlike nema ili je zanemariva ili ima predugačak rok povrata, staviti ću 16 cm (ili možda i manje, tko zna).

      3. Mislim na različite temperature u različitim prostorijama. Ne trebam npr. ulazni hodnik i stubište grijati na 22-23 kao i dnevnu sobu.

      4. Sistem grijanja još nije odabran jer tek moram staviti sve na papir, ali svakako je u planu za rezervu jedan solidan kamin koji bi pokrivao dnevnu sobu, trpezariju i kuhinju u slučaju potrebe. Razmišljam i o tome da imam mogučnost spojiti ga na sustav podnog grijanja ali tek moram vidjeti koliko bi to koštalo.

      Ne mogu se baš u potpunosti složiti s tobom u “osim toga…” dijelu.
      Vjerujem da je moguće napraviti objekt u okviru dostupnog budžeta od početka do useljenja. Pošto sam građevinar, svjestan sam da je to moguće, ali i da se kod nas vrlo, vrlo rijetko ostvari.

      Neke smjernice koje bi po meni mogle pomoći:

      1. 3 stvari: planiranje, planiranje i planiranje. Ne ide bez kvalitetnog projektanta spremnog na suradnju.

      2. Projektanti: ne angažirati najjetinijeg, platiti više ako treba i uvjetovati potpisivanje ugovora sa točno definiranim obvezama koje mora ispoštovati. Platiti ako treba i izvedbeni projekt jer se tada dobije izvedbeni troškovnik sa svim detaljima i preciznim količinama što drastično smanjuje mogućnost nepredviđenih troškova. Njegova cijena u usporedbi sa samo jednim promašajem je zanemariva.

      3. Izvođači: vrijedi isto kao za projektante. Ne odabrati najjetinijeg jer UVIJEK postoji kvaka. Sastaviti dobar ugovor, ne prihvaćati njihove šprance ugovora.

      4. Ako postoji mogućnost platiti dobrog nadzornog inženjera, ali koji nije ujedno i projektant. I opet ugovor sa jasno definiranim dužnostima i obvezama.

      Pokušati ću pomoći onima koji ulaze u gradnju svojih kuća sa primjerima ugovora koje ja planiram realizirati u nekom od slijedećih upisa.

  5. kikodw says :

    Možeš planirati beskonačno međutim vrijednosti su promjenjive. Konkretno cijene građevinskog materijala, namještaj, bijela tehnika, općenito tehnika i sl. Da li ti već sada znaš za svaki komad tehnike, namještaja i materijala koji točno želiš, koliko košta, da li će ta cijena biti ista i za 6 mjeseci i td?
    U tom smislu, rezerva u budžetu će ti svakako dobro doći. Pa tu je i okućnica i td.

    Faktori u projektima su uvijek vrijeme i novac. Ako ti se ne žuri nikuda sa kućom onda možeš hodati po dućanima beskonačno dugo i raditi kalkulaciju međutim u trenutku kada potpišeš zahtjev za kredit proći će dosta vremena do trenutka kada ti ga isplate i kad kreneš gradit i tu se svašta može promijenit.

    Jedino ako te banka traži da joj za svaki komad namještaja i tehnike dostaviš unaprijed ponude prema kojima će ona pravdati kredit – to je druga priča. međutim u tom slučaju nemaš mogućnosti baratanja sa gotovinom, popustima i td.

    Čak i u tom slučaju može doći do nepredvidivih stvari, ne direktno u pojedinim stavkama već na gradilištu, ali odstupanja će ti vjerojatno biti manja.

    kaj se izvođača tiče, svi su šlampavi. Nekad odrade dobro, nekad ne. Nekad im se žuri i td. To je lutrija. Il te hoće ili te neće. Ja sam živi dokaz za to. Jednom blogeru su napravili kuću tip top, meni su sjebali sve kaj su mogli – ti isti.

    Ne želim te obeshrabrit, u svakom slučaju komentirat ću ti sve kaj stignem iz svog iskustva i zaista se radujem tvojim iskustvima jer sam još u fazi gradnje i ak mi dođe da jednog dana opalim kuću do temelja i napravim novu – ta iskustva će mi pomoći da napravim bolju nego što je bila.

Komentiraj

