Arhitekti

Nakon blagdana počeo sam potragu za arhitektom. Prvo sam se obratio dečkima iz Osijeka koje su mi preporučili sa tri strane, a među njima i čovjek kojemu su projektirali kuću. Bitno mi je bilo da imaju iskustva sa niskoenergetskom gradnjom tako da sam došao do kontaka i najavio se. Otišao sam kod njih na razgovor, koji je trajao nešto preko sat vremena, da bih prenio svoje zamisli i zahtjeve. Rezultat je bio takav da sam nakon par dana dobio ponudu koja me doslovno šokirala. Da se razumijemo, čovjek sam koji cijeni struku, znanje i rad. Svjestan sam da je bolje na početku platiti bolje ljude da bih kasnije imao manje problema i troškova pa sam spreman platiti projekte 30-40% iznad redovne cijene. Ali ne 100% više! Ponuda je bila oko 34.000,00 kuna (bez geodete, 3D vizualizacije, nadzora i upisa), dok je moja procjena da isto mogu dobiti za cca 17-18.000,00 kn. Nakon toga smo imali telefonski razgovor gdje sam iznio svoj stav o toj cijeni pa smo dogovorili još jedan sastanak da definiramo konačnu cijenu. Međutim, otišao sam u Osijek na dogovoreni sastanak a čovjek se nije javljao na telefon niti je bio u uredu. Do dana današnjeg se nije javio. Možda se čovjeku nešto dogodilo ili je izgubio mobitel, ali u današnje doba komunikacije… Tako da je definitivno otpao, uz gorak okus u ustima.

Raspitao sam se o još dvojici, ali povratne informacije nisu bile pozitivne. Nakon toga sam se obratio arhitektici iz Vinkovaca koju poznajem od prije, ali sam je čuvao kao zadnju opciju. Od njih nekoliko u gradu, za nju kažu da je dobra na području uštede energije a osim toga je i ovlašteni energetski certifikator. Otišli smo na razgovor, napričali se lijepo dva sata, a jučer smo dobili ponudu na oko 18.000,00 kn.

E sad, moje preporuke i zaključci iz iskustva traženja arhitekata ovih dana:

1.  Bolje je angažirati lokalnog arhitekta jer su već upoznati i uhodani sa službenicima u gradskoj upravi pa će neke stvari odraditi brže i eventualne probleme lakše riješiti

2.  Nije pravilo, ali preporučam izbjegavati  firme ili projektantske urede koji nemaju arhitekta nego projekte rade građevinski inženjeri (pa samo odnesu arhitekti na popis) ako se želi uzeti u obzir kvaliteta življenja i rasporeda prostora pošto je to ipak nešto što su arhitekti godinama studirali i proučavali. Kome te stvari nisu bitne može se slobodno obratiti i građevinarima, vjerojatno će i uštedjeti 1-2.000,00 kn.

3.  Pokušati naći arhitekta koji razumije principe projektiranja u smislu uštede energije (orijentacija kuće, raspored otvora, iskorištavanje sunca po zimi i zaštita ljeti…). Vjerojatno većina njih to zna, na vama je da zahtjevate takvo projektiranje, preporučam svima jer su koristi velike.

4.  Redovito ponuda sadrži: Idejno rješenje, Idejni projekt i Glavni projekt. Idejni i Glavni projekt se rade onda i posebno po stavkama za strojarski, elektroinstalaterski, uštedu energije. Nakon prihvaćanja Idejnog projekta od strane nadležnog tijela dobije se Rješenje o uvjetima gradnje na osnovu kojega se može početi graditi. Međutim, zakon dopušta da se preskoči izrada Idejnog projekta i preda Glavni projekt pa se dobije Potvrda glavnog projekta na temelju koje se može pristupiti građenju. Znači da se izbacivanjem Idejnog projekta na taj način u fazi projektiranja može uštediti najmanje 4-6.000,00 kn, ovisno o ponudi!

Ovu tvrdnju još moram provjeriti pa ću svakako objaviti povratnu informaciju. Ne znam je li onda postupak nešto skuplji ili nije i hoće li arhitektica pristati na takav dogovor.

Dopuna:

Razgovarao sam sa arhitekticom na tu temu. Zaključak je da zbog parcelacije mora biti napravljen idejni projekt. Naša parcela od 720 m2 se zapravo sastoji od dvije jednake od 360 m2 koje želim spojiti u jednu, što se provodi tijekom postupka izdavanja akta o građenju.

Oglasi

Oznake:, ,

8 responses to “Arhitekti”

  1. kuća R says :

    http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2009_06_69_1664.html

    tu ćeš pronaći podatke o ”preskakanju idejnog projekta”, ali tvoja kuća se nažalost ne uklapa u to. kasnijim izmjenama su uglavnom produžavani rokovi…

  2. jutrisa says :

    hvala na informaciji. dobra ideja za uštedu, šteta što ne prolazi.

  3. vesna says :

    pošto me zanima cijena projektanskih usluga tj. raspitujem se o njima mogu li dobiti ime projektantice

    • jutrisa says :

      Vesna, cijene koje sam dobio objavio sam u postu “Odluka”. Ne želim objavljivati tuđe podatke bez njihovog pristanka ali možeš mi dati svoj e-mail za dodatne informacije.

      • Milorad Maric says :

        Molim Vas za ime arhitektice posto bi radili kucu u Vinkovcima

  4. incubador says :

    Kao arhitekticu iskreno me zanima koliko mislite da bi arhitektonski projekt trebao koštati? Recimo po m2 bruto površine?

    • jutrisa says :

      Nisam siguran je li ovo ironično pitanje :).
      Gore sam naveo cijenu na koju bih ja osobno pristao. Generalno bi je definirao kao cijenu 20 – 30 % nižu od cijene koju daje Komora, ovisno o zahtjevnosti projekta. Jednostavna obiteljska kuća: 30% ispod Komore.

      • Bojana says :

        Ne znam da li sam propustio negde informaciju, ali, da li ste dobili odgovor od arhitektice?

Komentiraj

