Istraživanje: vanjska stolarija

Jednako kao i kod krova, definirao sam i što želim od vanjske stolarije. Kako je filozofija izvesti niskoenergetsku kuću koja će se što više približiti toplinskim karakteristikama pasivne, jasno je da trebam što bolju vanjsku stolariju. Kako su želje jedno a mogućnosti drugo, važno je naći balans između to dvoje.

Nakon obilaska nekoliko firmi, zaključio sam da je optimalno rješenje za mene PVC stolarija višeg ranga, koja nudi najbolja moguća toplinska svojstva, u kombinaciji sa troslojnim izo staklom punjenim plinom, tri brtve i low-e premazom. Ostale vrste stolarije tipa aluminij ili drvo-aluminij imaju po mom mišljenju loš omjer uloženo-dobiveno. Jednostavno više koštaju nego što daju u razlici toplinskih karakteristika. Standardna PVC stolarija također ne dolazi u obzir jer iako je jeftinija, toplinska svojstva jednostavno nisu dovoljno dobra.

Čini mi se da sam za sada našao ono što tražim u profilima Gealan S 9000. (http://s9000.gealan.de/site/index.php?lang=hr)

Uzeo sam podatke o planiranim veličinama otvora i otišao po ponudu. Moram reći da sam ostao ugodno iznenađen cijenom, očekivao sam najmanje još 50% veću.

U Vinkovačkoj firmi koja radi sa takvim profilima ponuda za 13 prozora raznih veličina (Gealan S 9000, d=83mm, bijeli, staklo Izo 4 low e-15-4-15-4 low e + argon, ALU roletna) i kliznu stijenu 240×210 cm je iznosila oko 38.000 kn sa rabatom.

U akciji trenutno daju gratis i fiksni komarnik po jednom krilu svakog prozora.

Točne veličine otvora još nisu do kraja odlučene, planiram malo povećati svaki otvor zbog planirane debele izolacije od 20 cm. Bojim se da ne smanji količinu svjetlosti zbog nepovoljnijeg kuta upada.

Ova dilema je riješena. Ostaje vidjeti situaciju sa ulaznim vratima. Imamo želju za Inotherm aluminijskim vratima pa ću uskoro istražiti koliko bi me stvarno koštala.

Oglasi

Oznake:,

2 responses to “Istraživanje: vanjska stolarija”

  1. Bart says :

    Čestitke na prinovi i nastavku gradnje i bloga!! Hoće li biti objavljena pokoja vizualizacija kako bi to sve jednog dana trebalo izgledati ?

    • jutrisa says :

      Hvala na čestitkama! Bila bi kad bih platio arhitektima još dodatno 2000 kn :). Ovako će samo biti tlocrti i fasade u pogledu, čim bude gotov glavni projekt.

Komentiraj

