Istraživanje: zaštita od sunca

Rolete, brisoleji, unutarnje žaluzine, vanjske alu žaluzine, tenda?

Prvi plan je bio koristiti rolete uz dodatak pergola tende na južnoj strani. Prozori mogu imati unutarnju ili vanjsku kutiju za rolete. Poanta je da kutija mora biti dostupna radi servisiranja mehanizma. Malo sam proučio detalje ugradnje i zaključio da mi se ne uklapaju u filozofiju kuće (projektiranje u skladu sa principima pasivne i niskoenergetske gradnje).  Vanjske kutije su mi jednostavno ružne, unutarnje su ljepše jer se može preko vanjskog dijela prevući fasada pa to izgleda puno bolje. Stvar je u tome da se na mjestu ugradnje kutije za rolete pojavljuje toplinski most jer je u tom presjeku značajno smanjen presjek toplinske izolacije (idi se na slikama koje sam pronašao i priložio). Kod unutarnje kutije hladan zrak ulazi u kutiju koja u najboljem slučaju ima 1 cm stiropora za izolaciju. Ako netko ima unutarnju kutiju za rolete neka je dotakne rukom kada je vani hladno i biti će mu jasno o čemu pričam. Ostavljam mogućnost da postoje skuplji proizvodi sa boljom izolacijom unutarnjih kutija (kao na slikama), ali ja ih do sada nisam vidio jer većina firmi koja se bavi stolarijom sama proizvodi kutije za rolete.

RA.2 PURO XR roletna vanjska

Brisoleje sam odbacio zbog cijene i izvedbe. Kod istraživanja ostalih rješenja sam se dva puta iznenadio cijenom, jednom pozitivno, drugi put negativno. Recimo pergola tenda, poput onih na slikama koje sam stavio u galeriju ideja, u dimenzijama 5,0 x 2,5 m bi koštala preko 14.000 kn. I to samo mehanizam s platnom a bez konstrukcije, koju bi morao sam izvesti jer su originalne preskupe!

Vanjske aluminijske žaluzine za cijelu kuću bi prema ponudi koštale oko 12.000 kn, što me ugodno iznenadilo. Mislio sam da koštaju puno više, s obzirom da prilično dižu ukupan dojam građevine u estetskom smislu (bar za moj ukus). Ta cijena je vrlo blizu cijeni roleta, uzevši da cijenu za rolete u grubo računaju 650 kn/m2.

Odluka je pala. Izbaciti iz ponude za vanjsku stolariju rolete i odabrati vanjske žaluzine. Ostalo je pitanje montaže s obzirom da je planirano vanjsku stolariju montirati izvan zida, u ravnini toplinske izolacije. U razgovoru sa monterom koji radi te žaluzine problem je riješen na način da se na gornju stranu prozorskog štoka doda standardno proširenje od PVC profila visine 58 mm koje mora biti armirano (da ima lim kao prozorski profil) jer će se u njega vijcima pričvrstiti nosači žaluzina.

Oglasi

Oznake:, ,

5 responses to “Istraživanje: zaštita od sunca”

  1. jasmin says :

    jedino niste naveli vanjsku podžbuknu kutiju odnosno preko nje se lijepi stiropor te kasnije fasada.. 🙂

  2. jutrisa says :

    Mislim da jesam, a vidi se i na slikama. Poanta je u tome da kutija mora imati pristup za servisiranje koji se u tom slučaju nalazi u prostoru a temperatura u kutiji je jednaka vanjskoj. A imaš samo 1-2 cm stiropora za izolaciju…

    • Jasmin says :

      kutija se montira kao ova zaobljena samo što preko nje ide stiropor i fasada a pristup za servis je izvana odozdola. ako je podizanje elektro,nema nikakav doticaj sa unutarnjim prostorom. 🙂

      • jutrisa says :

        Eto, sad svi znaju da postoji još i takva verzija. Možeš mi reći kolika je debljina te kutije? Koliko košta elektro pogon?

  3. Aco555 says :

    Poštovani molio bih vas za preporuku firme koja vam je dala ponudu za vanjske venecijanere? Koliki je bio broj prozora tj. površina, el. pogon, tip lamele i dr.? Unaprijed zahvaljujem!

Komentiraj

